notext

רושם ראשוני בראיון עבודה

04-10-2018

כתיבת קורות חיים היא השלב הראשון שכל אדם המחפש עבודה נדרש לעבור. בשלב השני, מתקיים בדרך כלל ראיון עבודה במקום העבודה עצמו. פעמים רבות, ניתן לראות כי אנשים בעלי קורות חיים מרשימים בהחלט,

 

אינם מצליחים לעבור את של בראיון העבודה, אף על פי שהם בעלי הכישורים המתאימים לתפקיד. לעיתים אין לכך כל קשר לנתונים האובייקטיביים שלהם כפי שמפורטים במסמך קורות חיים, אלא הסיבה נעוצה ברושם הראשוני שאותו הם יוצרים אצל המראיין.

מהו רושם ראשוני?

הרושם הראשוני שבני אדם משאירים על הסובבים אותם, מבוסס בעיקרו על תקשורת לא מילולית ופחות קשור לתוכן של הדברים.

למעשה, רושם ראשוני כולל 3 גורמים עיקריים:

שפת גוף: הבעות הפנים, המימיקה, שמירה על קשר עין, תנועות הידיים, צורת ההליכה, חיוך וגם הלבוש.

קול: הכוונה לצורה שבה אנו אומרים את הדברים, לרבות טון הדיבור, הגיית המילים, עוצמת הקול וגובהו, שטף הדיבור, האינטונציה והצלילות.

תוכן: המילים שבהן אנו בוחרים להשתמש.

טיפים לכתיבת קורות חיים
רושם ראשוני בראיון עבודה

איך אפשר ליצור רושם ראשוני טוב בראיון עבודה?

הבשורה המשמחת היא שרושם ראשוני ניתן לשנות ואפילו לתכנן אותו מראש כך שיתאים להשגת המטרה הספציפית. כך, כאשר מדובר בסיטואציה די מלחיצה של ראיון עבודה, גם אם בתחילתו  שידרתם בלבול או חוסר ביטחון, ניתן בהחלט לתקן רושם זה במהלך הראיון באמצעות מיקוד המבט ושמירה על קשר עין ועל גוף יציב וישר; יש להעביר את התכנים באופן ברור וענייני, להשתמש בטון בטוח ולא לשכוח לחייך מדי פעם. נוסף על כך, מומלץ לבחור בסגנון לבוש פשוט וסולידי, כל אחד והעדפותיו,

 

והכי חשוב – להאמין כל העת ביכולות ובכישורים האישיים שלכם.

לסיכום

כתיבת קורות חיים מעולים היא רק הצעד הראשון בדרך להשגת התפקיד הנכסף. על מנת לזכות בתפקיד ולהתקבל למקום העבודה, צריך לצלוח את ראיון העבודה ולהרשים את המראיין. כאמור, ביכולתו של כל אדם לשפר את הרושם הראשוני שהוא משאיר. זאת, בעזרת הגברת המודעות, הכרת הנושא ותרגול מקדים. בדרך זו, תוכלו להעביר, ללא מאמץ ניכר, מסרים נינוחים ובטוחים וליצור רושם ראשוני חיובי יותר.

התחל