notext

דברים שבשום אופן לא כדאי לרשום בקורת חיים

26-06-2019

מחפשים עבודה ומנסחים את קורות החיים שלכם? כדי שקורות החיים יובילו לזימונים רבים לראיונות עבודה עליהם להיות כתובים בצורה מקצועית.

לצד הדרכה מה ואיך כדאי לכתוב בקורות החיים, חשוב גם לדעת מה לא להכניס לקורות החיים שלכם, ומה לא רצוי לציין או להדגיש.

מה לא לכתוב בקורות חיים
דברים שבשום אופן לא כדאי לרשום בקורת חיים

סדר וארגון

קורות חיים מבולגנים הם ירייה לעצמכם ברגל, כיוון שמרבית המעסיקים לא מעוניינים להתמודד עם עובד שאפילו את מסמך קורות החיים שלו לא יכול להציג בצורה מסודרת.

קחו את הזמן הנחוץ לכתוב קורות חיים מקצועיים על פי הסדר הנכון של הדברים, בפונט אחיד, לא גדול ולא קטן מדי, אם אתם מתלבטים לגבי סדר הדברים, באתר רזומה תוכלו לקבל תשובות על שאלות וסיוע בבניית קורות חיים מקצועיים.

הימנעו מקלישאות וסיסמאות

מנהלי כוח אדם העוסקים במיון קורות החיים נתקלים במאות קורות חיים, וראו כבר אינספור פעמים קורות חיים המכילים קלישאות וסיסמאות כמו ” חרוץ ודייקן, אוהב אדם, עובד נאמן, מוביל בתחומו, מקצועי ואמין וכן הלאה…” במקום לציין קלישאות וסיסמאות, ציינו עובדות ופרויקטים שביצעתם המעידים על תכונותיכם.

ניסיון עבודה לא רלוונטי

אין צורך להוסיף לקורות החיים עבודות זמניות, משרות שהסתיימו בצורה לא טובה, ותפקידים שביצעתם לפני למעלה מחמש עשרה שנה.

אם הניסיון התעסוקתי שלכם עשיר ומגוון, ציינו את המשרות האחרונות שבהן כיהנתם, והוסיפו משרות קודמות רק במידה ומדובר בתפקידים רלוונטיים למשרה המבוקשת.

המלצות

אין צורך לצרף המלצות לקורות החיים, אם יש לכם המלצות כתובות, שמרו אותן שיהיו זמינות למעסיקים במידה ויהיה צורך, אך אין צורך להוסיפן לקובץ קורות החיים.

כמו כן, יש הטוענים שהמשפט ” המלצות יינתנו על פי דרישה” כבר אינו רלוונטי, ומרמז על חוסר עדכנות.

מאפיינים דמוגרפיים

אין צורך לציין את גילכם, מצבכם המשפחתי מוצאכם ועוד נתונים אשר עלולים להיות סיבה ליחס מפלה כלפיכם.

אמנם אפליה תעסוקתית אינה חוקית, אך מדוע לשים לעצמכם מקלות בגלגלים?. במידה ותישאלו על כך בריאיון העבודה, תוכלו לנדב את הפרטים הרלוונטיים.

כמו כן, אם את אישה ומתכננת להביא ילדים לעולם, אינך צריכה להכריז על כך בקורות החיים שלך.

חשוב להבין שחלק גדול מקורות החיים ששולחים מועמדים אינם שורדים את שלב המיון הראשוני, ואם סוננתם כבר בתחילת הדרך בשל אפליה, לא תהיה לכם דרך להוכיח זאת.

מידע לא רלוונטי

מסמך קורות חיים צריך להיות מתומצת ורלוונטי.

הימנעו מהוספת תמונות שלכם או פרטים אישיים שאינם נחוצים ואינם קשורים למשרה.

קורות חיים עמוסים ומפורטים יתר על המידה, יידחו על הסף, בשל היותם לא רלוונטיים.

כמו כן, הימנעו מהבעת דעות, והתרכזו בציון עובדות. לא פחות חשוב –  עדיף לא לתת את מספר הטלפון שלכם בעבודה הנוכחית, וגם לא את שמו של הבוס הנוכחי.

התחל