notext

שאלת מלכוד – תכונה חזקה ותכונה חלשה

09-04-2020

שאלת מילכוד בראיון עבודה – תכונה חזקה ותכונה חלשה.

חלק גדול מאיתנו כבר עברו ראיון עבודה לא פעם ולא פעמיים.

בין אם מדובר בראיון רשמי וקריר ובין אם מדובר בראיון יותר חברי וזורם.

כך או כך – מטרת הראיון היא לגרום למעסיק הפוטנציאלי להכיר אותנו כמה שיותר ובזמן קצר יחסית.

על אף שהראיון עשוי להתנהל בצורות שונות, עבורנו –  זה לא אמור לשנות מאומה. אנחנו צריכים להגיע מוכנים “טיפ-טופ”.

מה זאת אומרת מוכנים? ובכן, ניתן למצוא מדריכים אינטרנטיים

שאלת מלכוד - תכונה חזקה ותכונה חלשה

וספרים המכינים אותנו לראיונות עבודה. כל אלה מאמנים אותנו מה לענות וכיצד להתנהל. אחת מהשאלות המוכרות, המופיעה פעמים רבות במדריכים כאלו – היא שאלת “תכונה חזקה ותכונה חלשה”

קצת לפני ראיון העבודה
ראיון העבודה לא קורה מיד, ולרוב יש שלבים מקדימים המגיעים לפניו. ייתכן ויזדמן לנו לשוחח טלפונית עם המעסיק או עובדי משאבי האנוש, וייתכן וייערך ראיון טלפוני מקדים טרם יזמינו אותנו לראיון פיזי. כיום, תהליכי ההשמה בחברות מסוימות הם מאוד מדויקים. לרוב תהליכים אלו הם יתחילו בכרטיס הביקור העסקי של העובד, הנקרא בשפה המקצועית “קורות חיים”. כתיבת קורות חיים היא אינה דבר של מה בכך, היות והיא אמורה למצות את כל הכישורים והקריירה שלנו, ולהכניס אותם בצורה מסודרת ונהירה ככל האפשר – לתוך עמוד או שניים. רבים מהמועמדים ומחפשי העבודה, נעזרים בקורות חיים לדוגמא או בסיוע של אנשי מקצוע המומחים בכתיבת קורות חיים, על מנת לייצר קורות חיים איכותיות. כשאנו שולחים למעסיק קורות חיים, לעתים מגיעות אליו במקביל עוד עשרות קורות חיים! ולכן? יש חשיבות גדולה לעריכה, לדיוק, לסדר, וכמובן – לתוכן.

כשיזמנו אתכם לראיון עבודה

לאחר שעברנו את שלבי הסינון הראשוניים, לרוב יזמנו אותנו לראיון עבודה. זה סימן טוב! המראיינים, בעיקר בחברות הגדולות – הם מנוסים ומקצועיים, ולרוב ישבו לפניכם שניים או שלושה אנשים. המראיינים יתשאלו אתכם בנושאים שונים כשיש מספר שאלות שחוזרות על עצמן ברוב הראיונות. לכן הן כבר מוכרות ומופיעות גם במדריכים וספרים. אחת מהשאלות האלה, הנחשבת לשאלה “מתקילה” – היא זו המבקשת מכם לתאר תכונה חזקה ותכונה חלשה שלכם.

שאלת מילכוד בראיון עבודה – תכונה חזקה ותכונה חלשה

לגבי התכונה החזקה – יחסית פשוט לענות, ולרוב לא תהיה לכם בעיה לשלוף משהו גם במידה ולא התכוננתם מראש. לגבי התכונה החלשה – אנשים רבים נוטים להשתמש בתשובה הנדושה והמוכרת:  “פרפקציוניזם”. מדוע הם עושים זאת? כיוון שזה מופיע באותם מדריכים וספרים, וכיוון שככה סיפרו להם החברים, המכרים והמשפחה. פרפקציוניזם היא כביכול תכונה שלילית. אבל, לא באמת – כי אתם בעצם משדרים למעסיק שלכם שאתם מסורים מאוד לעבודה, ועושים דברים בצורה יסודית. אבל נחשו מה? כל המעסיקים והמראיינים כבר מכירים את התשובה הזו! לכן אתם ממש לא רוצים להשתמש בה, ולעתים אף יבקשו מכם באותו רגע לבחור תכונה אחרת.

אל תהיו פרפקציוניסטים

מה כן אפשר לענות? שבו בבית והקדישו לכך קצת מחשבה, למרות שלחלקנו קשה עם ביקורת עצמית.

צריכים קצת השראה? אתם יכולים לומר שאתם לוקחים את העבודה הביתה, אתם יכולים לומר שיש לכם ביקורת עצמית גבוהה (שזה דומה לפרפקציוניזם…אבל גם שונה), אתם יכולים לומר שמשימות שלא סיימתם מטרידות אתכם גם בהפסקה ובחופש, ועוד דברים בסגנון. העיקרון המנחה הוא – לשים לב מה מסתתר בין השורות בתשובה הזו.

כך תדעו מה לענות ומה לא לענות.

תשובות כאלה למעשה אומרות שאנו מסורים לעבודה, ועם זאת – הן יחסית יצירתיות, ומציגות אתכם בצורה אנושית.

אז עכשיו אתם יודעים מה לא לענות כששואלים אתכם על תכונה שלילית או חלשה שלכם.

רזומה

התחל